انیمیشن «الیو» بدترین شروع تاریخ پیکسار را رقم زد  

انیمیشن «الیو» بدترین شروع تاریخ پیکسار را رقم زد
 
یک کودک پرشور و علاقه‌مند به موجودات فضایی و یک ارتش مردگان در رقابت گیشه مقابل یک اژد‌های وفادار و آتشین شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، یک کودک پرشور و علاقه‌مند به موجودات فضایی و یک ارتش مردگان در رقابت گیشه مقابل یک اژد‌های وفادار و آتشین شکست خوردند.

علی‌رغم اکران دو فیلم جدید: «الیو» از دیزنی و پیکسار، و تریلر زامبی «۲۸ سال بعد» از کمپانی سونی، بازسازی یونیورسال از فیلم «چگونه اژد‌های خود را تربیت کنیم» برای دومین هفته متوالی صدرنشین گیشه آمریکای شمالی باقی ماند.

«الیو» با فروش ۲۱ میلیون دلاری در ۳۷۵۰ سالن، رتبه سوم را کسب کرد و بدترین افتتاحیه تاریخ پیکسار را در دوران مدرن رقم زد.

این انیمیشن که درباره پسری است که به اشتباه سفیر بین‌کهکشانی زمین می‌شود با هزینه ۱۵۰ میلیون دلار تولید شده و تنها ۱۴ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروخته تا مجموع فروش جهانی اش به رقم ناامیدکننده ۳۵ میلیون دلار برسد.

دیوید اِی. گراس، مدیر شرکت مشاوره فرانشیری، می‌گوید: «این شروع ضعیفی برای پیکسار است. اگر این فیلم محصول استودیوی دیگری بود، شاید این اعداد بد نبود، اما برای پیکسار که استاندارد‌های فوق العاده‌ای دارد، این میزان فروش یک شکست محسوب می‌شود.»

تا پیش از این، ضعیف‌ترین شروع پیکسار متعلق به فیلم «المنتال» در سال ۲۰۲۳ با ۲۹.۶ میلیون دلار فروش داخلی بود که در نهایت با حمایت مخاطبان به ۱۵۵ میلیون دلار فروش داخلی و ۴۹۶ میلیون دلار فروش جهانی رسید.

پیکسار امیدوار است «الیو» هم مانند «المنتال» رشد کند، اما این شروع ناامیدکننده نشان دهنده چالش‌های فعلی پیکسار است. با وجود موفقیت تاریخی «Inside Out ۲» با فروش ۱.۶۹ میلیارد دلاری، پیکسار مدت‌ها است نتوانسته یک اثر جدید موفق در گیشه عرضه کند.
در عین حال، فیلم «۲۸ سال بعد» با فروش ۳۰ میلیون دلاری در ۳۴۴۴ سالن، در رتبه دوم ایستاد که مطابق انتظارات بود.

فروش خارجی این فیلم نیز ۳۰ میلیون دلار بود تا مجموع فروش افتتاحیه اش به ۶۰ میلیون دلار برسد، بزرگ‌ترین افتتاحیه در تاریخ این فرانشیز که از «۲۸ روز بعد» (۲۰۰۲) با ۱۰ میلیون دلار آغاز شد و با «۲۸ هفته بعد» (۲۰۰۷) با ۹.۸ میلیون دلار ادامه یافت.

بودجه تولید این فیلم ۶۰ میلیون دلار بوده و احتمالاً به راحتی رکورد فروش کلی این فرانشیز را خواهد شکست. این فیلم قرار است آغازگر یک سه گانه جدید با محوریت ویروسی ویرانگر باشد و توسط دنی بویل و الکس گارلند ساخته شده. قسمت دوم با نام «معبد استخوان» برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده و قسمت سوم نیز در دست آماده سازی است، اما موفقیت آن وابسته به عملکرد گیشه قسمت اول است.

بدون هر گونه تهدید جدی از جانب «الیو» یا «۲۸ سال بعد»، «چگونه اژد‌های خود را تربیت کنیم» در دومین هفته اکران با ۳۷ میلیون دلار صدر جدول باقی ماند (افت ۵۶٪ نسبت به افتتاحیه ۸۳ میلیون دلاری). فروش داخلی آن تاکنون به ۱۶۰.۴ میلیون و فروش جهانی به ۳۵۸ میلیون دلار رسیده است.

در میان فیلم‌های ماندگار هفته دوم، فیلم عاشقانه-کمدی «مادیالیست‌ها» از A۲۴ با ۵.۸ میلیون دلار (افت ۴۸٪) به مجموع ۲۴ میلیون دلار رسیده است. بالاتر از آن، «لیلو و استیچ» دیزنی با ۹.۵ میلیون و «ماموریت غیرممکن: حسا‌برسی نهایی» از پارامونت با ۶.۵۵ میلیون دلار در پنجمین هفته اکرانشان در میان پنج فیلم پرفروش قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
رسپینا
گوشتیران
قالیشویی ادیب